BusinessVize.cz

Marketing

Reklama

Jsou vaši zaměstnanci v práci a v životě spokojení?
Spokojení zaměstnanci jsou kreativnější, o 12 % produktivnější a zvyšují tržby! POMŮŽEME VÁM S HR 2.0

Marketing

Základní cenové strategie

Email Tisk PDF
Hodnocení uživatelů: / 7
NejhoršíNejlepší 

Cena je jednou ze základních složek marketingového mixu. Jako taková přitom plní celou řadu rolí. Nevhodně zvolená cena dokáže pohřbít i tu nejlepší službu nebo produkt, naopak dobře zvolená cena vyšvihne prodeje i toho, co by se na trhu třeba normálně ani neujalo, jako jsou v ČR třeba populární potraviny s prošlou minimální dobou trvanlivosti. Pojďme se proto podívat na základní strategie pro volbu ceny.

Životní cyklus výrobku – od Fabie po Coca Colu

Email Tisk PDF
Hodnocení uživatelů: / 8
NejhoršíNejlepší 

Životní cyklus výrobku neboli Product lifecycle je dnes de facto samostatným odvětvím marketingu, kterému se věnuje tzv. Product Lifecycle Management (PLM). Znalost jeho základních zákonitostí vám přitom může někdy výrazně usnadnit plánování i úpravy firemní strategie a samozřejmě nastavení marketingového mixu produktu samotného. A jak to s ním vypadá v praxi?

CSR bez obalu – proč jej firmy dělají a proč by jej měly dělat

Email Tisk PDF
Hodnocení uživatelů: / 4
NejhoršíNejlepší 

Corporate Social Responsiblity (CSR) neboli společenská odpovědnost firem je v současné době velice módním tématem, často spojované i se „zezelenáváním“ firem. Co ale vlastně ono CSR je, proč jej firmy dělají a proč by jej vlastně měly dělat?

BCG - matice, která určí směr vašemu businessu

Email Tisk PDF
Hodnocení uživatelů: / 19
NejhoršíNejlepší 

Situační analýza patří k významným nástrojům strategického managementu. K tomu, abychom totiž mohli říct, kam půjdeme, potřebujeme nejprve zjistit, kde vlastně jsme. A právě matice Boston Consulting Group tohle dokáže na jednom jediném slidu a udělá to tak, že to pochopí úplně každý. Jen je třeba ji umět správně použít a nedržet se slepě obecných pouček.

Generické strategie aneb základ, na kterém můžete stavět i dnes

Email Tisk PDF
Hodnocení uživatelů: / 19
NejhoršíNejlepší 

V minulém článku o Porterově analýze 5 sil jsme říkali, že profesor Porter přispěl do oblasti managementu a marketingu i celou řadou dalších věcí. Jednou z nich je teorie generických strategií, která shrnuje, na čem obvykle stavějí úspěšné konkurenční strategie. Pojďme se tedy podívat na tuto téměř 50 let starou teorii, která v zásadě platí i dnes.

Strana 2 z 4