BusinessVize.cz

Telekomunikace Hlasové služby Zajímavé hlasové služby u českých mobilních operátorů

Reklama

Jsou vaši zaměstnanci v práci a v životě spokojení?
Spokojení zaměstnanci jsou kreativnější, o 12 % produktivnější a zvyšují tržby! POMŮŽEME VÁM S HR 2.0

Zajímavé hlasové služby u českých mobilních operátorů

Email Tisk PDF
Hodnocení uživatelů: / 1
NejhoršíNejlepší 

V nabídce českých mobilních operátorů jsou často schované poměrně zajímavé služby, které dokáží usnadnit život nejen firemním zákazníkům. Mezi ně bezesporu patří i některé operátorské a spojovatelské služby, které nejenže vám ušetří mnoho času a starostí, ale jsou navíc dostupné zdarma.

Co nabízí O2

Nejširší nabídku doplňkových hlasových služeb nabízí Telefónica O2. Ta nabízí hned tři služby, které je však nutné si aktivovat samostatně.

O2 Zmeškané hovory

O2 Zmeškané hovory je služba, kterou najdete prakticky u všech operátorů. Jejím úkolem je informovat vás o volajících, kteří se vás snažili sehnat v době, kdy jste měli vypnutý telefon nebo jste byli mimo signál. V praxi tato situace nastává u řady telefonů i tehdy, kdy v době příchozího volání probíhalo datové spojení. Informaci o zmeškaných hovorech obdržíte ve formě SMS zpráv, které pojmou maximálně 20 volajících za posledních 7 dní. Chybět budou pouze informace o zmeškaných hovorech od volajících, kteří využívají službu CLIR (zamezení identifikace volajícího). Služba je dostupná zcela zdarma, stačí si ji aktivovat prostřednictvím zaslání SMS ve tvaru ZHO A na číslo 999111. Noví zákazníci O2 mají službu již aktivovanou. Služba identifikuje zmeškaná volání ze všech sítí v ČR i v zahraničí (pakliže tyto sítě umožňují přenos čísla volajícího).

Více informací naleznete zde.

O2 Spojovatelka

Velice zajímavou a nepříliš známou službou je O2 Spojovatelka. Ta dokáže významně usnadnit život těm, kteří se snaží kontaktovat lidi, kteří hodně a často telefonují. Pokud totiž voláte na číslo z mobilní sítě O2 (na jiných číslech tato služba nefunguje), které je obsazené, ozve se vám místo standardní informace o tom, že „volaný momentálně hovoří,“ upravená informace doplněná o možnost „přejete-li si s volaným účastníkem spojit až dohovoří, stiskněte 5 a zavěste.“ Pokud v danou chvíli stisknete klávesu 5 a zavěsíte, rozezvoní se váš telefon do 10 sekund poté, co volaný ukončí aktuální hovor. Volat vám sice bude podle čísla člověk, kterého jste se snažili sehnat, ale po přijmutí hovoru se ozve O2 Spojovatelka, která vám sdělí, že volaný už je dostupný a pokud s ním chcete spojit, máte vydržet na lince. Následně pak O2 Spojovatelka sama zahájí klasické odchozí volání na dané číslo (zpoplatněné tudíž dle vašeho tarifu za volání do mobilní sítě O2). Také O2 Spojovatelka je dostupná zcela zdarma a aktivovat si ji můžete zasláním kódu SPOJ A na číslo 999235. Jediný problém spočívá v tom, že O2 Spojovatelku musí mít vedle vás aktivní také volaná osoba.

Více informací naleznete zde.

O2 Na příjmu

Služba O2 Na příjmu může být tak trochu dvojsečná a hned si řekneme proč. Pokud voláte někomu z mobilní sítě O2 a on je momentálně nedostupný (tj. je mimo signál, má vypnutý telefon event. přenáší data prostřednictvím datové sítě GPRS nebo EDGE), tak služba O2 Na příjmu zajistí, že jakmile volaný bude opět dostupný, budete o tom ihned informováni bezplatnou textovou zprávou. Se službou O2 Na příjmu se tedy volaný dost dobře nemůže nechat zapírat. Jakmile se přihlásí zpět k síti, můžete mu okamžitě zavolat. Totéž ovšem bude platit i pro vás. Abyste totiž textovou zprávu s touto informací dostali, musíte mít službu O2 Na příjmu aktivní vy i volaný. V praxi tak služba O2 Na příjmu funguje pouze při volání na mobilní čísla v síti O2, která mají tuto službu také aktivní. Pokud budete volat do sítě O2 někomu, kdo službu O2 Na příjmu aktivovanou nemá, žádnou SMS při jeho opětovném přihlášení do sítě neobdržíte. Aktivaci služby je možné provést zasláním SMS ve tvaru NAPRIJMU A na číslo 999235.

Více informací naleznete zde.

Co nabízí T-Mobile

Nabídka T-Mobilu je v mnoha aspektech podobná té, kterou má O2, chybí pouze alternativa Spojovatelky. Fungování a nastavení jednotlivých služeb je však mírně odlišné. O zmeškaných hovorech informuje služba Registr zmeškaných hovorů. Ten nabízí obdobné funkce jako služba O2 Zmeškané hovory a aktivovat jej můžete odesláním kódu „REGISTR A“ na číslo 4603. Tato služba je z  neslučitelná s hlasovou schránkou a službou MMS kurýr, neboť tyto dvě služby o zmeškaných hovorech informují automaticky.

Více informací o registru zmeškaných hovorů najdete zde.

Rozdílně však funguje obdoba služby O2 Na příjmu. I zde funguje služba pouze při volání do vlastní sítě. Na rozdíl od O2 je však tato služba implicitně aktivní u všech, kdo využívají hlasovou schránku, MMS hlasového kurýra anebo Registr zmeškaných hovorů. Zákazník si nicméně tuto službu může vypnout, a to prostřednictvím zákaznického centra na čísle 4603 nebo nastavení v rámci Můj T-Mobile, kde odškrtne položku „informování o dostupnosti.“ T-Mobile tedy v tomto případě upřednostnil obecnou využitelnost služby před „soukromým“ zákazníků, nicméně vám umožňuje si ztracené „soukromí“ získat během chvilky zpět.

Více informací o této službě naleznete zde.

Co nabízí Vodafone

Nejméně operátorských a spojovatelských služeb nabízí Vodafone. Najdete u něj totiž jen informace o zmeškaných hovorech. Služba se jmenuje Zmeškaná volání a na rozdíl od její alternativy O2 a T-Mobile si můžete vybrat hned ze dvou variant. Varianta Po jednom věnuje každému zmeškanému volajícímu zvláštní SMS, kde shrne kdy a kolikrát vám daný volající telefonoval. Varianta Pohromadě pak hlášení nejvýše o 20 volajících za posledních 7 dnů shrne do co nejmenšího počtu zpráv, kde se dozvíte, kdo a kolikrát vám volal a kdy se vás pokoušel sehnat naposledy. Aktivaci služby můžete provést prostřednictvím internetové nebo hlasové samoobsluhy. I u Vodafone je (podobně jako u O2 a T-Mobile) služba dostupná zdarma.

Více informací naleznete zde.

Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit

Share/Save/Bookmark