5 věcí, na které byste v podnikání neměli zapomenout

Tisk
Hodnocení uživatelů: / 0
NejhoršíNejlepší 

REKLAMA: Ať už pracujete jako OSVČ nebo máte vlastní firmu či se jí chystáte v dohledné době založit, měli byste si v podnikání nastavit hned v začátku několik důležitých věcí.

Optimální čas

V první řadě si dobře rozložte čas, který věnujete samotné práci. Možná to vypadá jednoduše, ale věnujte tomu opravdu dostatečnou pozornost. Podnikatelé tráví prací až o 20 hodin týdně více než zaměstnanci. Nějakou dobu samozřejmě zvládnete pracovat i 16 hodin denně 7 dní v týdnu, ale ne příliš dlouho. Postupná únava se projeví nejen na osobních vztazích a vašem zdraví, ale i na samotné práci, kterou v případě přepracování nebudete odvádět tak kvalitně. Předčasné vyhoření vám za rychlý start nestojí.

Správná cena

Důležitá je také cena za vaše služby či zboží. Nedržte se zbytečně při zemi. Pamatujte na to, že všechno má svého zákazníka. Psychologové doporučují v klidu si sednout a nejprve si pocitově říct, jaká cena by pro vás byla přijatelná, aby vás práce těšila. Spočítejte si také náklady a marži. Pak obě ceny porovnejte a hledejte kompromis. Proklatě nízká cena rozhodně není to jediné, čím nalákáte zákazníky. Někdy vám příliš nízká cena prokáže spíš medvědí službu.

Administrativa a delegování úkolů

Ve firmě nebo jako OSVČ si také vyřešte otázku administrativy. Pomohou vám různé aplikace na vytváření a správu faktur nebo na organizování času a pracovních úkolů. Pokud potřebujete vést účetnictví a sami si na to netroufnete, oslovte externí firmu nebo fyzickou osobu, která podniká v účetnictví, a získáte jistotu, že máte vše v pořádku a zároveň si nemusíte lámat hlavu a ztrácet čas. O snadný start podnikání se můžete postarat hned na začátku. Pokud si chcete založit vlastní společnost, poohlédněte se po firmě na prodej. Je to nejrychlejší řešení, jak začít podnikat.

Propagace a marketing

Nespoléhejte se na to, že vás zákazníci objeví sami. Abyste byli vidět, musíte jít zákazníkům trochu naproti. Marketing by pro vás rozhodně neměl být neznámým slovem. Využijte na maximum sociální sítě, vytvořte si webové stránky, buďte vidět na mapách ve vyhledávačích. Poslouchejte, co chtějí a potřebují vaši zákazníci a komunikujte s nimi. Jedině tak budete schopni pružně reagovat na přání svých klientů.

Smlouvy a právnická opatření

Během svého podnikání se určitě nevyhnete podepisování smluv. Pokud máte další zaměstnance nebo víte, že budete do budoucna nějaké nabírat, připravte si vzory pro různé pracovní poměry. Zaplaťte si konzultaci s nějakým právníkem, který se na vaše smlouvy podívá a vychytá případné mouchy. Tato konzultace se vám určitě vyplatí, a navíc vás trochu uvede do problematiky. Stejná rada platí pro všechny druhy smluv. Jakmile budete mít právně ošetřené a připravené vzory, máte klid.

 

 

 

Joomla SEO powered by JoomSEF
Share/Save/Bookmark